reklama

K láske k práci patrí aj umenie vykašľať sa na ňu

Vybral som sa po tom mojom Luníku. Luník má číslo VII. Ten celosvetovo preslávený „number nine" vidno, ked vybehnem na kraj kopca, na koniec vilovej štvrte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Hraje tam väčšinou hudba a podľa všetkého sa majú dobre. Túlal som sa, bol november a napriek tomu asi šesťnásť stupňov, čiže niečo ako skorá jar. Pred mnou zastalo auto. Môj starý kamarát, podnikateľ z oblasti osobných financií, má sa vždy skvele, aspoň tak sa snaží pôsobiť, je šikovne motivovaný na to, aby sa celým telom a dušou venoval rozširovaniu svojho biznisu, znie to z každej jeho vyslovenej vety, výrazu tváre i gesta, aktivita týmto smerom a aktivita vôbec, ja skoro stále počítam a analyzujem, on je deformovaný takto. Neochvejné pozitívne myslenie a šírenie ultrapozitívnej energie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Túlate sa, pán podnikateľ", pozdravil ma s úsmevom.

„Výhodou SZČO nie je to, že má dvakrát toľko roboty než iní, ale to, že sa na ňu môže niekedy úplne vykašľať." Odpovedal som.

To bol môj momentálny pocit. Zo srdca úprimný.

V rámci výberového konania som kedysi navštívil jednu miestnu a podľa dostupných informácií aj úspešnú firmu. Chlapíci-šéfovia boli sympatickí, ale ešte pred vstupom som si všimol nástenke veľkými písmenami vystavené motto:

„Umením dobrého manažéra je v správny čas sa na problémy vysrať."

Ronald Reagan bol prezidentom konzervatívcov a ekonomických pravičiarov, ktorí sú považovaní za tých podnikavejších, aktívnych a prácu velebiacich, kdežto pasivitu, lenivosť a závisť odsudzujúcich. Jeden zo série jeho slávnych výrokov však hovorí:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Hovorí sa, že od tvrdej práce ešte nikto nezomrel. Ale načo riskovať?"

K tej dravosti:

Toto je nejaký príbeh, povedal mi ho iný známy, stopercentný protipól kamaráta spomenutého o pár odstavcov vyššie:

Sedí rybár na brehu mora, čaká, kým zaberie, pofajčieva a pokojne pokukáva na obzor. Zastaví sa pri ňom Američan (bol to Američan? Resp. prečo vlastne Američan?) a prihovorí sa mu: „Rybár, tvoje vysedávanie je podľa mňa neefektívne. Čo keby si radšej z usporených peňazí kúpil sieť? Chytíš tak viac rýb naraz. Lepšie zarobíš a potom môžeš znova čosi ušetriť. Neskôr si tak budeš môcť kúpiť loďku a viac sietí. A potom, keď ti to pôjde lepšie, kúpiš si väčšiu loď, zamestnáš ľudí, veď ryby potrebuje celý svet, začneš vyvážať, postupne vybuduješ veľkú firmu, s množstvom lodí a zamestnancov, budeš mať veľký obrat a zarábať veľa peňazí."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A rybár sa opýta: „A čo budem robiť potom?"

„Akože čo?! Veď budeš len tak sedieť a nič nerobiť!"

A rybár sa rovnakým pokojným hlasom opýta: „A čo robím teraz?"

Ak vás to, čím sa živíte, baví, je to skvelé. Ak tým žijete (teda celým telom a dušou), je to ešte lepšie. Aktivita prináša plody a keď je pri tom naplnenie, zábava či sranda, niet sa vlastne na čo sťažovať.

Netreba to však preháňať. Všetko s mierou:).

Peter Furmaník

Peter Furmaník

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník umenia, literatúry a slobody, tulák, provokatér, libertarián; inak firemný ekonóm & konzultant + profi autor a bloger. O financiách a podnikaní píšem predovšetkým na Ľudskourečou.sk Zoznam autorových rubrík:  Naokolo naživowe are the culturePohľady a pocityMoje najmilovanejšie mestoBiznis - základ nášho bytiaSmrteľníciNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu