reklama

Zakázaná láska vs. tolerované nešťastie priamo z modrého neba

Zhruba pred polrokom stiahla Rada pre reklamu reklamný spot na nemenovaný nápoj, ktorý údajne mal kaziť mládež, dávať mu zlé vzory a narúšať jeho výchovu - skrátka bol nevhodný. Pritom išlo obyčajný príbeh lásky a príťažlivosti medzi dvoma mladými ľuďmi, taký, aký sa deje tisíckrát denne na tisícich miestach. Pekný, úprimný a čistý. Ľudský.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Tento rada vyhodnotila ako neetický a po údajných intervenciách rozhorčených divákov rovno ho stiahla. Keď neetický, tak neetický.


V prime-time najsledovanejšej TV chodia každý večer správy, stavajúce akúsi zvläštnu ľudskú túžbu po nehodách, vraždách, výbuchoch či prípadne bitkách a nadávkach politikov. Serióznych a použiteľných informácií minimum až vôbec. Ide o biznis, národ chce krv a bulvár, tak mu ich dajme.


Modré z neba, ktoré má síce krásny názov, na nešťastiach, aké sami zažiť nechceme, priamo stavia. Národ potrebuje utrpenie, smrť, chorobu a krv, ktoré zázračne vylieči bohatý Vilo, vyťahujúci peniaze ako z klobúka. Finančne málo gramotný národ nechápe, že táto "pomoc" je pre Markízu iba nákladom, ktorý prináša niekoľkonásobne vyšší výnos. Ľudsky povedané, ak jedna relácia stojí napr. 1 milión EUR (honorár pre Vila a všetkých tvorcov, náklady na výlet pre rodičov zosnulého syna na druhý koniec sveta a pod.), tak po nešťastí túžiace oči divákov prinesú na reklame 10 miliónov EUR (ilustračný príklad, nie fakt). Nechápe, že skutočne pomáhajúci bohatí ľudia nepotrebujú takéto divadlo a robia to aj bez reklamy a očakávaní. Konzumuje a papká, teda plní svoju úlohu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Robiť biznis a očakávať za náklady vyšší výnos nie je samozrejme nič zlé. Zlé je využívať k zarábaniu nešťastie jedných a citové vydieranie druhých. O túto reláciu sa tuším jedna z mnohých mediálnych rád raz akousi sankciou škrabla. No ide, funguje a zarába ďalej a nikomu to nevadí. No neetickú reklamu, príbeh o tom, čo robia zo srdca a pre radosť všetci, stiahli.


Láska nie, nešťastie áno. Zvláštne kritériá.


K celému boju ešte jedna poznámka. Televízor nevlastním, nepozerám, za posledný rok som na webe zhliadol akurát tak superstar a pád vlády online. Odkedy som čistý, využívam čas skutočne bohato: častejšie som s a medzi ľuďmi, s partnerkou sme aktívne vždy kdesi, len nie doma, rozvíjam sa, vzdelávam, rozbieham aktivity, ktoré ma bavia, darí sa mi a pri tom všetkom sa zabávam. Naopak, pasívne prijímanie imbecilít z obrazovky kvalitne osprosťuje, preto takýto lifestyle každému zo srdca odporúčam.

Peter Furmaník

Peter Furmaník

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník umenia, literatúry a slobody, tulák, provokatér, libertarián; inak firemný ekonóm & konzultant + profi autor a bloger. O financiách a podnikaní píšem predovšetkým na Ľudskourečou.sk Zoznam autorových rubrík:  Naokolo naživowe are the culturePohľady a pocityMoje najmilovanejšie mestoBiznis - základ nášho bytiaSmrteľníciNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu