Zakázaná láska vs. tolerované nešťastie priamo z modrého neba

Autor: Peter Furmaník | 28.3.2012 o 9:53 | Karma článku: 12,18 | Prečítané:  2290x

Zhruba pred polrokom stiahla Rada pre reklamu reklamný spot na nemenovaný nápoj, ktorý údajne mal kaziť mládež, dávať mu zlé vzory a narúšať jeho výchovu - skrátka bol nevhodný. Pritom išlo obyčajný príbeh lásky a príťažlivosti medzi dvoma mladými ľuďmi, taký, aký sa deje tisíckrát denne na tisícich miestach. Pekný, úprimný a čistý. Ľudský.

Tento rada vyhodnotila ako neetický a po údajných intervenciách rozhorčených divákov rovno ho stiahla. Keď neetický, tak neetický.


V prime-time najsledovanejšej TV chodia každý večer správy, stavajúce akúsi zvläštnu ľudskú túžbu po nehodách, vraždách, výbuchoch či prípadne bitkách a nadávkach politikov. Serióznych a použiteľných informácií minimum až vôbec. Ide o biznis, národ chce krv a bulvár, tak mu ich dajme.


Modré z neba, ktoré má síce krásny názov, na nešťastiach, aké sami zažiť nechceme, priamo stavia. Národ potrebuje utrpenie, smrť, chorobu a krv, ktoré zázračne vylieči bohatý Vilo, vyťahujúci peniaze ako z klobúka. Finančne  málo gramotný národ nechápe, že táto "pomoc" je pre Markízu iba nákladom, ktorý prináša niekoľkonásobne vyšší výnos. Ľudsky povedané, ak jedna relácia stojí napr. 1 milión EUR (honorár pre Vila a všetkých tvorcov, náklady na výlet pre rodičov zosnulého syna na druhý koniec sveta a pod.), tak po nešťastí túžiace oči divákov prinesú na reklame 10 miliónov EUR (ilustračný príklad, nie fakt). Nechápe, že skutočne pomáhajúci bohatí ľudia nepotrebujú takéto divadlo a robia to aj bez reklamy a očakávaní. Konzumuje a papká, teda plní svoju úlohu.


Robiť biznis a očakávať za náklady vyšší výnos nie je samozrejme nič zlé. Zlé je využívať k zarábaniu nešťastie jedných a citové vydieranie druhých. O túto reláciu sa tuším jedna z mnohých mediálnych rád raz akousi sankciou škrabla. No ide, funguje a zarába ďalej a nikomu to nevadí. No neetickú reklamu, príbeh o tom, čo robia zo srdca a pre radosť všetci, stiahli.


Láska nie, nešťastie áno. Zvláštne kritériá.


K celému boju ešte jedna poznámka. Televízor nevlastním, nepozerám, za posledný rok som na webe zhliadol akurát tak superstar a pád vlády online. Odkedy som čistý, využívam čas skutočne bohato: častejšie som s a medzi ľuďmi, s partnerkou sme aktívne vždy kdesi, len nie doma, rozvíjam sa, vzdelávam, rozbieham aktivity, ktoré ma bavia, darí sa mi a pri tom všetkom sa zabávam. Naopak, pasívne prijímanie imbecilít z obrazovky kvalitne osprosťuje, preto takýto lifestyle každému zo srdca odporúčam.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Slovák pomáha pri Mosule: Tu sa bojuje proti najväčšiemu zlu

Neumytý, neoholený, hladný. Po troch dňoch na fronte chce OLIVER VALENTOVIČ len teplú sprchu, pivo a pizzu. Pomáha pri irackom Mosule.

KOMENTÁRE

Koaličný Kotleba? Smer sa už vôbec nehanbí

Snaha kontrolovať moc je natoľko prioritná, že všetko ostatné ide bokom.

DOMOV

Najviac mladých Slovákov podporuje podľa štúdie extrémistov

S nenávisťou na webe sa stretáva 84 percent.


Už ste čítali?